Smiginis, šaškės ir pokeris – žaidimai, turintys ilgą istoriją, bet aktualumo nepraradę iki šių dienų. Bėgant laikui kai kurie iš šių žaidimų išsišakojo į skirtingas versijas, pavyzdžiui, šiuo metu šaškės ir pokeris turi daugiau nei keletą žaidimo versijų. Tuo tarpu smiginio pradininkai, tikriausiai, net negalėjo įsivaizduoti mums šiandien įprasto šio žaidimo formato. Dažniausiai šie sportai siejami su didele sėkme ir azartu, visgi visus juos vienija įgūdžių ir nuoseklumo svarba.
Šiame straipsnyje išgirsite dar negirdėtas istorijas apie smiginį, šaškes ir pokerį. Sužinosite kaip atrodė smiginio pradžia, ką bendro turi šaškės ir dirbtinis intelektas, taip pat ilgiausios istorinės pokerio partijos trukmę.
Smiginio kelionė: nuo Anglijos alubarių į profesionalų sportą
Smiginio žaidimo tarptautinis pripažinimas netikėtai vingiuotas ir netradicinis. Žaidimo istorijos pradžia yra miglota, kadangi iki šiol nėra žinoma tiksli smiginio atsiradimo data. Visgi, kad žaidimas atsirado Anglijoje didelių dvejonių nekyla. Manoma, kad smiginio pradininkai buvo Anglijos kareiviai mėtydavę ietis į taikinius siekiant treniruoti žvitrią akį ir taiklumą. Užklupus blogiems orams, treniruotės kėlėsi į uždaras erdves. Siekiant ietis saugiai naudoti uždarose erdvėse, jas reikėdavo trumpinti, todėl galiausiai pradėtos naudoti strėlytės. Laikui bėgant, strėlytės ilgis ir sporto formatas tapo toks, kokį žinome šiandien. Greitai pamėgtas žaidimas plačiai paplito alubariuose ir tapo nepamainoma anglų laisvalaikio dalimi.
Pirmas žingsnis link profesionalaus ir pripažinto sporto statuso buvo „azartinio žaidimo“ etiketės atsikratymas. Šis klausimas buvo svarstytas netgi teismo posėdžio salėje, kai 1908 m. azartinius žaidimus pripažinus nelegaliais, vienas alubario savininkas dėl smiginio propagavimo buvo patrauktas baudžiamojon atsakomybėn.
Savininkas į teismą atvyko drauge su vienu geriausiu to meto žaidėju William „Bigfoot“ Annakin. Profesionalus žaidėjas teismo salėje tris kartus iš eilės smeigė strėlytę į lentos 20 taškų sekciją ir taip metė iššūkį teisėjui. Posėdžio teisėjui nesugebėjus pakartoti tokios „sėkmės“, jam teko pripažinti, kad smiginis yra įgūdžių, o ne azarto ir atsitiktinumo sportas. Vis daugiau žmonių norint išmėginti savo taiklumą ir įsitikinti, jog sėkmė nėra pagrindinis faktorius smiginyje, buvo sukurtos oficialios smiginio taisyklės, kurios yra aktualios iki šių dienų.
Šaškės - įkvėpimo šaltinis pirmam dirbtinio intelekto prototipui
Šiomis dienomis ypač aktualaus ir plačiai taikomo dirbtinio intelekto pradžia yra neatsiejama nuo šaškių. Dirbtinio intelekto pionierius Arthur Lee Samuel 1952 m. pirmasis panaudojo terminą mašininis mokymasis (angl. machine learning) ir sukūrė kompiuterinę programą galinčią žaisti šaškėmis.
Natūralu, jog kyla klausimas, kodėl pirmam dirbtinio intelekto prototipui buvo pasirinktos būtent šaškės. Iš pirmo žvilgsnio šis žaidimas gali pasirodyti paprastas, nereikalaujantis didelių žinių. Tačiau, šis žaidimas turi stiprią strateginę pusę, niekuo nenusileidžiančią net ir šachmatams ar pokeriui. Žaidėjas, siekiantis laimėti, privalo numatyti kelis ėjimus į priekį ir jau pradžioje įsivaizduoti galimus oponento ėjimus.
Šaškių taktinis sudėtingumas puikiai išpildė pagrindinę A. Samuel mokslinio darbo idėją – pademonstruoti kompiuterio galią ir įrodyti, jog programa gali nugalėti ne tik bet kurį žaidžiantį žmogų, bet net ir pasaulio šaškių čempioną. Žaidimui ypač svarbus kombinacinis ir taktinis mąstymas bei logika, tačiau pačios šaškių taisyklės yra lengvai suprantamos tiek jaunam, tiek vyresniam žaidėjui. Viena iš lengvai pasiekiamų galimybių treniruotis – žaisti šaškėmis internete pasirinkus realų priešininką ar net „neįveikiamą“ kompiuterinę programą.
Istorinė pokerio partija Arizonos teatro rūsyje
Pokeris, ko gero, yra vienas iš labiausiai legendomis apipintų žaidimų. Daugelyje šių legendų išaukštinama sėkmė laimint ar pralaimint milžiniškas pinigų sumas. Tačiau ši sėkmė nėra taip lengvai pasiekiama, kadangi pokerio sesija yra ilga ir varginanti.
Paprastai žaidimas trunka nuo 2 iki 6 valandų, o didžiausiuose pasaulio pokerio turnyruose gali užtrukti net ir iki 5 dienų. Visgi, ilgiausia pokerio partija truko gerokai ilgiau - iš viso net 8 metus ir 5 mėnesius Amerikoje, „Bird Cage“ teatro rūsyje. Teatro pradinė paskirtis buvo rengti šou pasirodymus šeimoms, deja, tai neatnešė didelio pelno ir privedė teatrą prie bankroto ribos. Todėl teatras, įsikūręs atokiame kalnakasių mieste Tombstone, Arizonos valstijoje, buvo priverstas persiorientuoti pagal didžiosios dalies gyventojų lūkesčius ir gyvenimo būdą. Vieta išlaikė savo pavadinimą, bet labiau atliko smuklės nei teatro funkcijas, o rūsys tapo savotiška arena žaisti pokerį.
Istorinės ir ilgiausios „Bird Cage“ rūsyje vykusios pokerio partijos pradinis statymas – 1000 amerikietiškų dolerių. Legendos byloja, jog per šią pokerio sesiją iš viso iškeista net apie 10 milijonų amerikietiškų dolerių. Teatras veikė kiaurą parą, visą savaitę, o tai žaidėjams suteikė galimybę žaisti kasdien. Ši legendinė pokerio partija baigėsi kartu su miestelio aukso amžiumi, kai sidabro kasyklas užliejo vanduo. Tai privertė kalnakasius, o tuo pačiu ir pokerio žaidėjus, ieškoti pragyvenimo šaltinių kituose miestuose.
Nuo to laiko žaidimas evoliucionavo ir atsirado daug skirtingų pokerio versijų. Šiuo metu sparčiai auga internetinio ir sportinio pokerio populiarumas. Sportinis pokeris skiriasi nuo įprasto tuo, jog žaidime nėra rizikuojama nuosavais pinigais, todėl kartu nepatiriama ir jokių nuostolių. Iš tikrųjų, siekti pergalės, o ne piniginės sumos prizo, turėtų būti kiekvieno pradedančiojo pokerio žaidėjo tikslas. Norintiems sužinoti daugiau, oficialios pokerio taisyklės suteiks reikalingas žinias planuojant sudėtingesnes strategijas.
22-88